14 d’ag. 2012

Re-transmissió

Enguany he començat l'àrdua tasca d'estudiar una carrera (!!!)
Val dir que Pedagogia m'està fent rumiar un munt i no para de proposar-me noves preguntes a resoldre. La meva inquietut vers el camp de l'aprenentatge cada dia creix una miqueta i la meva proposta de barrejar aquest procés amb la il·lustració ha donat algun que altre fruit.
Aquest que veureu ara va ser el primer treball del curs, emmmarcat en l'assignatura de Comunicació en l'Educació. 
Es tracta de COM TRANSMETEM.






Diuen que som la única espècia que és capaç de transmetre de generació en generació, a més de les conductes, noves creacions.

Els animals poden transmetre conductes i aprenentatges, però, al no tenir la capacitat de plasmar els coneixements, l'aprenentatge fet es mor amb la mort de l'individu.



L'ésser humà transmet mitjançant...

L'oralitat
"La memòria més forta és més dèbil que la tinta més pàl·lida."



L'objecte
"El subjecte queda substituït per l'objecte."



L'escriptura
"Conservar esdevé poder transformar."








Concloem...



El més rudimentari funciona com a guardià de la memòria.Tots estem fets del que ens ha precedit. Trasnmetem el que hem pogut conservar.

La memòria és un recurs o un lastre?





**Reflexions sobre un text de Debray (amb el Marc i l'Eli).